اخبار مهدویت

سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حسینی شدن تنها راه رسیدن به مهدویت است، گفت: مهدویت امتداد قیام حسینی است.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، اعظم جنابی کارشناس دینی حرم رضوی ظهر امروز در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی ویژه زائران خواهر در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی ابراز کرد: امام حسین(ع) مهاجر الی الله بود چرا که حرکت حضرت سیدالشهدا(ع) ازمکه به کربلا یک مسافرت نبود بلکه مهاجرت برای تحقق دستورات الهی و احیای فرهنگ توحیدی بود و مهدویت نیز در امتداد مکتب حسینی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) در اوج معرفت به پروردگارش شکل گرفت، افزود: الگوگیری از فرهنگ حسینی موجب استواری و ماندگاری انسان در مسیر عبودیت می‌شود.
سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حسینی شدن و حسینی ماندن تنها راه رسیدن به مهدویت است، گفت: مقصد سیره حسینی مهدویت است از این رو افرادی که در خط سیدالشهدا(ع) قرار می‌گیرند از گزند انحرافات محفوظ می‌مانند.
وی با اشاره به اینکه همراه شدن با ولی خدا موجب سهولت رسیدن به کمال و قرب به درگاه الهی می‌شود، اظهار کرد: یکی از عمیق ترین پیام‌های حرکت امام حسین(ع) بندگی پروردگار بود و ایشان در اوج عبودیت جانش را در راه احیای مکتب توحیدی هدیه کرد.
این کارشناس دینی با بیان اینکه سلوک حسینی گذرگاه مهدویت است، گفت: بنابر آیات و روایات اسلامی فرهنگ حسینی مهد پرورش منتظران ظهور و یاران حضرت مهدی(عج) است.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی حسینی انسان را به فیض نصرت و یاری امام مهدی(عج) می‌رساند، تصریح کرد: بندگی خدا، پیروی مطلق از امام زمان، عشق و دلسپردگی به او از خصوصیات عاشوراییان است و الگوگیری از این نسخه نورانی راه رسیدن به مهدویت را هموار می‌سازد.
سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عاشورائیان الگوهای بی نظیر دینداری و دین مداری، زنده شدن و زندن گرداندن هستند، گفت: نهضت حسینی الگوی رفتاری و عملی منتظران حضرت مهدی(عج) است.