اخبار مجمع

رئیس شورای مجمع راهبردی اندیشه مهدویت گفت: مجمع راهبردی اندیشه مهدویت برای توسعه، اتحاد و یکپارچه‌سازی فعالیت فعالان حوزه مهدویت شکل گرفته است.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله کاظم صدیقی در آیین افتتاحیه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت در مرکز نمایشگاه ها و همایش‎های آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: خدای متعال با این هدف که جهان با اختیار خویش موحد شود، آدمیت را خلق کرد که خلیفه خداوند بر زمین باشد.
وی تصریح کرد: پروردگار عالم با خلقت انسان مورد سوال ملائکه قرار گرفت و خدای متعال به آن‌ها پاسخ داد: «من چیزی می‌‏دانم که شما نمی‏‌دانید»، همه ملائکه خلافت انسان را قبول و به فرمان الهی سجده کردند.
این استاد حوزه تصریح کرد: شیطان که در صف ملائکه الهی بود، از فرمان خدا برای سجده سرپیچی کرد و با تکبری که داشت خلافت انسان را قبول نکرد و استکبار ورزید، این همان سکولاری است که از ابتدای خلقت پدید آمد.
رئیس شورای مجمع راهبردی اندیشه مهدویت ادامه داد: بشر این ظرفیت را دارد که هر چقدر می‏خواهد علم کسب کند، لذا خدای متعال در خلقت انسان همه علوم را برای او قرار داد. امام زمان(عج) نیز همان خلیفه خدای متعال است که عالِم بر همه علوم است.
وی افزود: خداوند در تعلیم به خلیفه خود محدودیتی قائل نشده است، به این ترتیب در قرآن کریم می‌فرماید تمامی اسماء را به حضرت آدم(ع) آموختیم. انسان ظرفیت جهان شمول دارد و بدون علم شاید به درجاتی از کمال برسد، اما به قله‎های آن به طور کامل نخواهد رسید.
امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: آنچه از علم، اقتدار، سخاوت، کمال، جمال و حُسن لازمه دلبری است، خداوند عزوجل در وجود امام زمان(عج) قرار داده است، این بزرگواران خزائن الهی هستند. کسی که به انبیاء و اولیای الهی وصل باشد، هیچ نگرانی برای دنیا و آخرت خود ندارد.
وی با اشاره به اینکه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت برای اتحاد و یکپارچه‌سازی فعالیت فعالان حوزه مهدویت شکل گرفته است، تاکید کرد: برخی می‏‌خواهند جریان مهدویت را سکولار کنند، در حالی که مهدویت توام با سیاست است و باید با فرهنگ‌‏سازی و فعالیت‏‌های ارزشمند این تفکر در جامعه توسعه یابد.