اخبار مهدویت

به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مهدویت که با حضور معاونین بنیاد مهدویت کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه بحث مهدویت و ظهور امام زمان(عج) مبنای قرآنی دارد اظهار داشت: ظهور منجی موعود یک اعتقاد عمومی در تمامی ادیان است که روایات و احادیث معتبر بشارت داده‌ که جهان در سیطره ظلم و فساد نمی‌ماند بلکه جماعت صالحان به امامت «رهبر موعود» عدل و داد را در گیتی حاکم خواهند کرد.

وی افزود: روی اصل این موضوع که دین اسلام روزی جهان را به سیطره خود خواهد داشت، هیچ تردیدی نیست چراکه این وعده خداوند است و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به مباحث اعتقادی اهل تسنن پیرامون امام زمان(عج) پرداخت و تصریح کرد: اکثریت اهل تسنن موافق مهدویت هستند و بزرگان دینی شافعی مذهب، روی این مسئله اتفاق نظرداشته و وجه اشتراک نظر شیعیان و اهل تسنن پیرامون مهدویت بسیار زیاد و نزدیک به هم است و در کلیت آن هیچ اختلاف نظری ندارند.

وی عنوان کرد: مهدویت و اندیشه ظهور امام زمان(عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب می‌آید که بر اساس بشارت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) میان تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته که از همان صدر اسلام این موضوع مطرح بوده تا آنجا که رسول خدا(ص) در مجالس مختلف از حضرت مهدی(عج) نام برده است.

حسینی شاهرودی گفت: در این قرن اخیر با توجه به پیشرفت‌های مختلف علمی و دینی موضوع مهدویت و ظهور امام زمان(عج) جدی‌تر، پررنگ‌تر و دقیق‌تر بوده و جریان مقابل این بحث نیز با مبارزه و مقابله بیشتری به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه از همان سده‌های نخستین اسلامی شاهد شکل‌گیری انحرافاتی پیرامون مهدویت و مفاهیم مرتبط با آن بوده‌ایم، اظهار کرد: مهدویت باور و یقینی است که منجر به شکل‌گیری جریان‌های سیاسی و فرهنگی در دنیا شده و امروزه افکاری در قالب ادعاهای دروغین و جریان‌های مشخصی مثل جریان بهائیت، یمانی و حجتیه بروز پیدا کرده که اصل افکارشان مبارزه با مهدویت و اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: اگر در گذشته بحث مهدویت یک بحث نظری و در کتاب‌ها مطرح بود اما اکنون واقعیت‌های خارجی پیدا کرده و این یک فرصت بزرگ است که همه ما مسلمانان باید به اهمیت این موضوع پی ببریم.

وی با یادآوری سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) و پرچم‌دار حکوت اسلامی است، ادامه داد: بحث مهدویت در جریان انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به روشنی دیده شده و آنرا مطرح کرده‌اند و این برای ما بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان شده، تحقق فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرمایش رهبری در هدف از گام دوم انقلاب اسلامی حول سه کلمه کلیدی خودسازی، جامعه‌پذیری و تمدن‌سازی است که زمینه ظهور و بروز امام زمان را فراهم خواهد کرد.

حسینی شاهرودی یادآور شد: مهدویت آموزه‌هایی دارد که هنوز برای خیلی از انسان‌ها روشن نشده که توجه و شناخت هریک از این آموزه‌ها نقش اصلی و بنیادین در زندگی هر انسانی ایفا می‌کند.