اخباراخبار مهدویت

نخستین جشنواره صراط با موضوعات فرهنگی، ادبی هنری و رسانه در چهار بخش؛ شعر، ادبی، فضای مجازی و بخش هنر و رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همتی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی مهدویت از برگزاری نخستین جشنواره ملی مهدوی صراط خبر داد و گفت: جشنواره ملی صراط با هدف ایجاد زمینه تحرک، پویایی و نشاط در میان جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و هنرمندان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش و تقویت مبانی فکری، هنری، عقیدتی و گسترش و رشد فرهنگ مهدوی و شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تر نسبت به امام زمان (عج) و زمینه سازی برای خلق آثار با موضوع منجی آخرالزمان تدوین و برنامه ریزی شده‌است.

وی ادامه داد: این جشنواره با همکاری بنیاد مهدویت و بنیاد بین‌المللی غدیر در سطح و گسترۀ ملی انجام می‌شود و عملا چهار استان مرکزی، کرمانشاه، اردبیل و چهارمحال بختیاری در اجرای بخش‌های مختلف این جشنواره مشارکت خواهندداشت.

همتی افزود: نخستین جشنواره صراط با موضوعات فرهنگی، ادبی  هنری و رسانه در چهار بخش شعر، ادبی، فضای مجازی و بخش هنر و رسانه آغاز شده که هر بخش  شامل زیرعنوان‌های ذیل است:

بخش ادبی جشنواره شامل:

۱.داستان نویسی ( کودک ، نوجوان ، بزرگسال)

۲.فیلم نامه نویسی ( فیلم کوتاه )

۳.نوشتن نامه به امام زمان (عج)

بخش شعر جشنواره شامل :

۱.قالب‌های کهن و نوین به زبان‌های (فارسی، کردی، ترکی و لری)

بخش فضای مجازی جشنواره شامل :

۱.فعالیت فرهنگی دیجیتال وب سایت (وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، نشریه الکترونیک)

۲.تولید محتوای دیجیتال (استیکرمهدوی، بازی، اینفوگرافی ، پادکست و …)

۳.بخش ویژه: ایده‌های دیجیتال مهدوی

۴.نرم افزارهای چندرسانه‌ای و تولید اپلیکیشن

بخش رسانه‌ای شامل:

۱.انیمیشن کوتاه و موشن گرافیک

۲.نقاشی خط

۳.طراحی پوستر

دبیر جشنواره صراط گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره به آدرس: استان کرمانشاه، بلوار شهید مطهری غربی، روبروی بانک مسکن، دفتر بنیاد مهدویت استان کرمانشاه ارسال و یا به آدرسinfo@bonyadkermanshah.ir  ارسال کنند.

همتی در پایان از اهدای جوایز ارزنده به برگزیدگان خبر داد و گفت: برای نفرات اول هر بخش مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد و سه میلیون ریال کتاب مهدویت، برای نفرات دوم هر رشته سه میلیون ریال وجه نقد و دو میلیون ریال کتاب مهدوی و به نفرات سوم هر بخش نیز دو میلیون ریال وجه نقد و یک میلیون ریال کتاب مهدوی اهدا خواهد شد.

وی گفت: اختتامیه جشنواره همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار و از صاحبان آثار برگزیده جشنواره تجلیل و جوایز آنان اهدا خواهدشد.

همچنین، جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دبیرخانۀ مرکزی مهدویت به آدرس mahdaviat.ir و یا به سایت بنیاد بین‌المللی غدیرکرمانشاه مراجعه و یا با تلفن‌های ۰۲۱۸۸۹۹۸۶۰۰  – ۰۹۱۸۱۳۱۴۱۶۰ تماس حاصل کنید.