اخباراخبار مهدویت

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با ارائه گزارشی بیان داشت: ۶ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به مردم کرمان بر اساس نیات واقفان در ۹ ماه ابتدای امسال، خدمت‌رسانی شده است.
حجت‌الاسلام رضا حدادی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، امروز(۱۴ بهمن)در سومین روز از دهه فجر در نشست خبری، اوقاف را از پیشتازان دولت الکترونیک اعلام کرد و فعالیت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در هفت سال اخیر را شاهد این مدعا دانست.

وی به طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و … در راستای نیات واقفان اشاره و بیان کرد: 6 میلیارد و 695 میلیون تومان به مردم کرمان بر اساس نیات واقفان در 9 ماه ابتدای امسال، خدمت‌رسانی شده است.

حدادی 2 میلیارد و 900 میلیون تومان را مربوط به نیات مذهبی، یک میلیارد و 422 میلیون تومان برای نیات اجتماعی، یک میلیارد و 363 میلیون تومان نیات بقاع متبرکه، 956 میلیون تومان خیریه، 766 میلیون تومان مدارس علوم دینی و 419 میلیون تومان نیات مساجد اعلام کرد.

وی در خصوص موقوفات بخش بهداشت و درمان با اشاره به اینکه 14 موقوفه بیمارستانی در استان وجود دارد که طی مدت 9 ماه، بیش از 7 هزار و 500 نفر توسط پزشکان متخصص تحت درمان قرار گرفتند؛ با توجه به ایام پیش رو از برگزاری سوگواره یاس نبوی که از 11آغاز و تا 23 بهمن ادامه دارد هم اشاره کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با افزودن اینکه در این طرح 50 روحانی به بقاع متبرکه سطح استان اعزام می‌شوند؛ تصریح کرد: 85 نفر زائر اولی در طرح میقات‌الرضا در آذر ماه امسال به مشهد و 23 نفر در طرح میقات اربعین به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی از پیش بینی 140 برنامه به مناسبت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه خبر داد و با اشاره به ثبت 128 هزار و 997 نیت در سامانه جامع موقوفات استان؛ تعداد موقوفات جدید استان طی 9 ماه ابتدای امسال را 66 مورد اعلام کرد و افزود: در مورد قرآن کریم و امام زمان(عجل الله تعالی) نیات وقف خیلی محدود است و باید در این باره به ویژه برای امام عصر تبلیغ و کار شود.

حدادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 218 بقعه و مکان متبرکه در استان کرمان داریم که 100 مورد از این بقاع دارای شجره نامه و منتسب به اهل بیت هستند؛ از اختصاص 2 میلیارد تومان وام بدون سود به بقاع متبرکه استان صرفاً برای عملیات عمرانی خبر داد و گفت: در این راستا برای هر بقعه طرح جامع و توسعه در نظر گرفته شده است.

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published. موارد ستاره دار الزامی می باشد

Post comment