اخباراخبار مهدویت
مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با بیان اینکه در زمان ظهور امام عصر (عج) ایشان بر تمام جهان حکومت می‌کند و تمام بشریت از ثمرات حکومت ایشان بهره‌مند می‌شوند،

گفت: ما باید بدانیم که زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) تنها محدود به جغرافیای خاص و دین خاصی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل  در دومین نشست بخش عترت تخصصی دانشگاه‌ها با موضوع ویژگی‌های جامعه منتظر و با طرح سوالی از قرآن که آیا نام امام زمان (عج) در قرآن آمده است، اظهار کرد: در آیه ۵۵ سوره نور به ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره شده است؛ همان‌طور که در قرآن نام حضرت علی (ع) آمده است. خداوند در قرآن به بندگان صالح وعده‌هایی می‌دهد که بخشی از آنها مربوط به صدر اسلام و بخشی مربوط به آینده و قیامت است. در میان آیات برخی فقط مربوط به دنیا است اما هنوز وقت آن نرسیده است و آن وعده خداوند برای جانشینی و حکومت بندگان صالح و متدین بر روی زمین است.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در ادامه با طرح این سوال که آیا در طول ۱۴۰۰ سال گذشته این وعده خداوند محقق شده است، تصریح کرد: ممکن است برخی از مومنان در بخشی از زمین خلافت کرده باشند اما در این آیه به این نکته اشاره شده است که در سراسر زمین و نه در بخشی از زمین این وعده محقق می‌شود، پس تاکنون این وعده محقق نشده است. خداوند در آیات دیگری نیز وعده‌هایی داده است که از جمله آنها حاکم شدن دین خدا یعنی دینی که مورد پذیرش خداوند است در زمین است. وعده بعدی غلبه دین اسلام بر دیگر ادیان هم از منظر منطق و هم از منظر استدلال است که در حال حاضر این بخش محقق شده است. وعده سومی که خداوند بشارت می‌دهد جایگزین شدن و حاکم شدن امید و امنیت در زمین به جای ترس و ناامیدی در زمین است.

وی یادآور شد: در حال حاضر مومنان وظیفه‌ای دارند. عده‌ای بر این باورند که باید صبر کنیم و اقدامی انجام ندهیم و تا زمانی که تحقق وعده خداوند فرا برسد. همانند قوم بنی‌اسرائیل که به حضرت موسی گفتند شما و خدای خود به جنگ فرعون بروید ما پس از پیروزی به شما ملحق خواهیم شد. اما وظیفه مومنان حقیقی و منتظران واقعی ظهور این است که علاوه بر تلاش برای افزایش معرفت و مودت زمینه‌های ظهور امام عصر را فراهم کنند. این زمینه‌سازی بدون هزینه نیست. ما در طول انقلاب و در دوران دفاع مقدس هزینه‌های سنگینی را برای تحقق انقلاب دادیم. باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که نگاه به موضوع مهدویت نگاهی محدود به یک قوم و یا مذهب نیست بلکه این تفکری جهانی است و در هر جا باید نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت اقدام کنیم. پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی بر این باورند که با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی کار تمام شده است اما در اصل کار تازه شروع شده است. خداوند به بندگان صالح نشان داد که اگر در راه زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) گام بردارید شما را یاری خواهد کرد و در بین سخنان و بیانات مقام معظم رهبری همواره انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطرح شده است.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در ادامه با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی تنها برچیدن حکومت شاهنشاهی و برپایی حکومت اسلامی نبود. اینها لازم بود اما باید هدفی والاتر که زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) را داشته باشیم و در این مسیر گام برداریم. برخی امروز انتقاد می‌کنند که چرا جوانان ایرانی در سوریه حضور پیدا می‌کنند. در زمان جنگ نیز عده‌ای می‌گفتند که چرا یک جوان مشهدی باید در مرز بجنگد. همان تفکر امروز می‌گوید چرا جوانان ما باید در سوریه و عراق شهید شوند. از آنجایی که امام عصر (عج) پس از ظهور بر تمام جهان حکومت خواهد کرد و همه بشریت از ثمرات حکومت ایشان بهره می‌برند ما نیز باید بدانیم برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) نباید تنها خود را به محدوده جغرافیایی خاص و دین خاصی محدود کنیم.