اخباراخبار مهدویت

دومین اجلاسیه فعالان مهدوی کشور در حالی در مشهد برگزار شد که جمعی ازجوانان ،خیرین، استادان حوزه ودانشگاه درباره فعالیت های فرهنگی واجتماعی مهدویت سخن گفتند .

امیرحسن همتی، مسئول پویش سه شنبه های مهدوی در گفتگو با خبرنگار ما ،درباره این برنامه گفت:پویش سه سه شنبه های مهدوی ازماه رمضان سال۹۶ و با احیای سنت افطاری ساده در خیایان ولیعصرتهران شروع به کارکرد، این طرح الگوگیری ازپیاده روی اربعین واردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه امروز دربیش از هزاروپانصد نقطه در کشور ،پویش سه شنبه های مهدوی انجام می شود،گفت:هدف اصلی طرح ، فراگیری یادامام زمان(عج) در جامعه است و نیز یادآوری به خودمان، که منتظریم ومنتظرمنفعل نیست وتحقق این هدف را ارائه خدمات اجتماعی به مردم از سوی اقشارمذهبی وانقلابی بیان کرد .

وی تاکید کرد: استمرارداشتن پای کاربودن از رکن های اساسی موفقیت درکارها است، در واقع برای گرفتن نتیجه مطلوب باید کار مستمرانجام دادو سه شنبه های نیز از این قاعده مستثنی نیست،پس کارباید به نحوی آغازگردد که امکان استمرار داشته باشد.

همتی بخش های خدماتی سه شنبه های مهدوی،پذیرایی،فرهنگی و اجتماعی بیان کرد وادامه داد:درپذیرایی ساده قراراست نشان دهیم ،که درخدمت جامعه هستیم وپذیرایی از مردم است ،همچنین محتوای فرهنگی به صورت هفتگی در اختیار شعب پویش قرار می گیرد ،تا با استفاده از این محتوا سبک زندگی مهدوی را به زبان هنر وغیرمستقیم رواج داد.

وی در توضیح بعداجتماعی پویش سه شنبه های مهدوی در کشور گفت: شعار ما این است ،که هرکسی با هرتوانی هرخدمتی می تواند ارائه کند و آن را نذر سلامتی امام زمان(عج) کند.
وی افزود: در بخش اجتماعی، دانشجویان،پزشکان ، حوزویان و…در کنار ما حضور دارند و به نیت امام زمان(عج) خدمت می کنند.

حقیقت، یکی دیگر ازفعالان مهدوی شهر مشهد ، درباره پیاده روی در امتداد اربعین برای ظهور امام زمان(عج) گفت:این حرکت الگویی از اجتماع اربعین است ،که در آن همه اقشار وگروه های اجتماعی از ملل مختلف در آن حضور دارند .

وی افزود: این پیاده روی که در روز جمعه ،که تعلق به حضرت مهدی (عج)دارد ،انجام می شود، خانواده های مشهدی ،همراه با زائران امام رضا(ع) هرجمعه با استغاثه وقرائت ادعیه مهدوی به سمت حرم رضوی حرکت می کنند .

وی ۱۵خرداد را نماد آغاز حرکت های انقلاب اسلامی بیان کردو افزود: پیاده روی در امتداد اربعین برای ظهور امام زمان(عج) هر جمعه ساعت۱۰از میدان پانزده خرداد به سمت حرم امام رضا(ع) برگزار می شود. وی افزود: از آغاز این حرکت در مشهد ،تا به امروز ،شاهد استقبال مردمی وحضور گسترده خانواده های مشهدی هستیم .