اخبار مهدویت

«کشورهای غربی –به ویژه آمریکا- داعش را اصلی ترین تهدید موجود در خاورمیانه می دانند و عزم خود را برای مقابله با آن جزم کرده اند. این در حالی است که مخاطره آمیزترین تهدید آینده برای خاورمیانه و جهان غرب، ایران هسته ای است که ۴ مؤلفه را در خود جمع کرده است: شیعه بودن، قدرت نظامی، جمعیت ۸۰ میلیونی و اعتقاد به امام زمان.» اینها بخشی از مقاله ای است که یکی از مدیران ارشد اسرائیل در لس آنجلس تایمز نگاشته است.

وزیر دفاع سابق اسرائیل ( موشه یعلون ) در مقاله ای که در مورخه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶ ( 8 مهرماه ۱۳۹۵ ) مجله لس آنجلس تایمز آنرا منتشر کرد، می نویسد: (با اختصار) رهبران سیاسی هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه آمریکا ادعا می‌کنند از بین بردن داعش اولویت اصلی آمریکا در خاورمیانه است. این در حالی است که موضوع داعش به اندازه مقابله با چالش پیش آمده توسط ایران، مهم نیست. توافق هسته ای صورت گرفته با ایران در یکسال پیش، ممکن است خطر بمب اتمی ایران را کمی به عقب انداخته باشد؛ اما تهدید چندجانبه ای که از طرف یک ایران نظامی، معتقد به امام زمان و دارای ۸۰ میلیون جمعیت بر منافع غرب وارد می‌شود، بسیار مخاطره آمیزتر از اراذل و اوباش و آدمکشان سَلَفی مذهبی است که در رقه و موصل هستند.

اگرچه ایران علیه داعش مبارزه می کند ولی واقعیت این است که در این نبرد افراطی ترین دولت و حکومت پیشرو شیعیان، علیه افراطیون سنی می جنگد {و به نوعی جای افراطیون عوض می شود!} …امروز اعراب و اسرائیل، هردو در یک قایق واحد هستند و تهدید ایران تمامی محیط پیرامونی ما را در برگرفته است. راه حل مقابله با این تهدید نیز در دستان مشترک هردو گروه اعراب و اسرائیل است.

نکته: توجه به ۴ مولفه مهم که از نظر مقامات اسرائیل مهم و تهدیدآمیز تلقی شده است برای مسئولان سیاسی، نظامی، مذهبی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. مؤلفه های مهمی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بارها به آنها اشاره و اهمیت آنرا گوشزد کرده اند. شیعه بودن، داشتن قدرت برتر نظامی، جمعیت بالای ۸۰ میلیونی و اعتقاد به امام زمان (ع). ذکر نکته اخیر در کلام این مسئول پیشین اسرائیل، حاکی از توجه به اهمیت این باور در حرکت انقلابی ایران اسلامی توسط دشمنان جمهوری اسلامی است.