اخباراخبار مهدویت

رییس مرکز تخصصی مهدویت ابراز امیدواری کرد: ایجاد جامعه مهدوی که حضرت امام آن را بسیار روشن و ریشه ای مطرح کردند به خوبی شناخته و تبیین شود و به راهکارهای عملی در دستگاه های فرهنگی و سیاست گذار کشور تبدیل شود.

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از آینده روشن، حجت الاسلام مهدی کلباسی، رئیس مرکز تخصصی مهدویت، با بیان اینکه دیدگاه امام خمینی(س) درخصوص موضوع انتظار دقیقا نقطه مقابل دیدگاه کسانی بود که به اشتباه معتقد بودند کاری از دست ما برنمی آید و باید منتظر ظهور بمانیم، گفت: امام خمینی(س) معتقد بودند که ما بایستی به وظایفمان در این حوزه عمل کرده و فضای فکری جامعه و زیرساخت های لازم را آماده کنیم که این انتظار، انتظار حقیقی است و دائما بر روی این مساله تاکید داشتند.

وی با اشاره بر لزوم پایبندی به این تفکر مبنایی و اصولی امام خمینی(س) خاطرنشان کرد: در این راستا باید توجه داشت که موضوع انتظار و ظهور حضرت مهدی(عج) در مسیر حرکت طولی انقلاب و همگام با ارزش های انقلاب تبیین و تعریف شود.

حجت الاسلام کلباسی ابراز امیدواری کرد: این تفکر که حضرت امام آن را بسیار روشن و ریشه ای مطرح کردند به خوبی شناخته و تبیین شده و در ادامه به راهکارهای عملی در دستگاه های فرهنگی و سیاست گذار در کشور تبدیل شود.

 رئیس مرکز تخصصی مهدویت اقدامات صورت گرفته در بحث مهدویت در اندیشه امام خمینی(س) را گسترده خواند و تصریح کرد: لازم است اتاق های فکر بسیار نیرومند در مراکز تصمیم گیری فرهنگی کشور مانند صداوسیما، ارشاد، حوزه های علمیه آموزش و پرورش و دانشگاه ها تشکیل شوند تا پایه های اعتقادی جامعه را برای پذیرش حکومت مهدوی استحکام ببخشند همچنین مبانی نظری و فکری این تفکر را تبیین، تعریف و سیاستگذاری کنند و در نهایت آن چه که با آنها در تضاد است از میدان حذف نمایند.

 وی با اشاره به اقدامات مقطعی و موردی ازسوی نهادهای دولتی و خصوصی در این راستا، گفت: این درحالی است که کارهای سازمان یافته و موثر پیرامون این موضوع انجام نشده است. به طور مثال در بحث امت واحده که یکی از مبانی حکومت جهانی است، باید ببینیم سیاستگذاری ها، تبلیغات و برنامه ریزی های ما به چه اندازه بوده و چقدر در تبدیل آن ها به استراتژی ها و راهبردهای اساسی موفق بودیم.

 حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه باید مبارزات و اقدامات امام خمینی(س) درخصوص جلوگیری از ورود افکار انحرافی در مهدویت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم، تصریح کرد: آسیب های مختلفی در موضوع مهدویت وجود دارد که باید شناسایی شده و برخوردهای فرهنگی لازم با آن صورت بگیرد. این افکار مانند ادعای امام زمان بودن یا نماینده حضرت بودن و از این قبیل انحرافات، مقدسات مردم را به بازی می گیرد و در جهت برخی اهداف سیاسی و استعماری و صهیونیسیتی است که باید سیاست گذاران به آنها توجه داشته باشند که دست آویز آن ها قرار نگیرند.