اخبار مهدویت

ابراهیم صدوقی (رییس ستاد مناسبت های ویژه مسجد مقدس جمکران) با اعلام راه اندازی سه پویش مردمی ویژه نیمه شعبان به همت مسجد مقدس جمکران، گفت: «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)»، «قدمی برداریم» و «اسکان و پذیرایی رایگان زائران در شهر مقدس قم» پویش هایی است که برای فضاسازی مهدوی پیش بینی شده است و اهتمام مسجد بر آن است تا همه مردم ایران در این سه پویش شریک شوند.

وی اضافه کرد: پویش نخست «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» است بدین صورت که هر کسی با هر مبلغی از هر جای کشور می تواند در این قربانی مشارکت داشته باشد، هدف از این پویش هم رساندن قربانی ها به سفره مردم محروم است.

وی تصریح کرد: پویش دوم «قدمی برداریم» است چراکه بنابر تاکید مقام معظم رهبری به عنوان نایب عام امام عصر(عج) هر کسی در هر سمت و جایگاهی باید بتواند برای ظهور زمینه سازی کند و در این راستا قدم بردارد؛ برای مثال یک راننده تاکسی می تواند به مناسبت نیمه شعبان یک روز از مسافران کرایه کمتری دریافت کند یا در خودروی خود روایت و تذکری مهدوی بیاویزد؛ همچنین است درباره دیگر مشاغل و اصناف.

صدوقی درباره سومین پویش پیش بینی شده توسط میعادگاه منتظران برای ایام نیمه شعبان، ابراز کرد: «اسکان و پذیرایی رایگان زائران در شهر مقدس قم» شبیه به کاری که در اربعین حسینی رخ می دهد سومین پویش مردمی نیمه شعبان است، چراکه همزمان با نیمه شعبان چند میلیون زائر به شهر مقدس قم و جمکران می روند که می توان با همکاری دستگاه های نظارتی فرصت میزبانی مردم قم از این زائران را فراهم کرد.

وی درباره تاثیر و برکات این اقدام تاکید کرد: این اقدام و نیز اقدامات مشابه مراتب انس با امام زمان(ع) را تسهیل می کند، مثل کاری که در نجف و کربلا رخ می دهد حتی اگر اسکان نباشد می توان با پذیرایی در حد چای و شربت از زائران اقصی نقاط کشور شور مهدوی را ایجاد کرد.

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published. موارد ستاره دار الزامی می باشد

Post comment